Case Parkgebouw Rijssen

“…Avayo staat altijd open voor vragen, waardoor het ticketsysteem zo ontwikkeld is dat het heel goed bij ons past…”

Het Parkgebouw in Rijssen is een lokaal theater met twee zalen. Voor het kopen van kaartjes maakt het Parkgebouw Rijssen gebruik van de ticketing software van Avayo. Met deze software is het mogelijk om geplaceerde tickets te kopen, ook voor meerdere voorstellingen tegelijk.

Voorheen was het voor bezoekers van het theater niet mogelijk om voor meerdere voorstellingen kaarten te boeken in het webshopsysteem. Klanten moesten dan per voorstelling hun kaarten bestellen. Vanuit de wens van Parkgebouw Rijssen is Avayo
hiermee aan de slag gegaan. Want zeker aan het begin van het theaterseizoen bestellen de vaste bezoekers van het theater graag kaarten voor het hele jaar.

‘Wij zijn één van de eerste theaters die gebruikmaken van het systeem van Avayo,’ vertelt Tanja Zwiers van Parkgebouw Rijssen. ‘Avayo staat altijd open voor vragen, waardoor het ticketsysteem zo ontwikkeld is dat het heel goed bij ons past. Als we toch ergens tegenaan lopen, wordt dit altijd direct opgelost.’

Theaterbezoekers kopen nu kaarten voor zoveel voorstellingen als ze willen, krijgen een voorstel voor de beste plaats in het theater en rekenen daarna pas af. Dit scheelt enorm veel tijd en dus ook kosten, omdat de bestelling nu niet meer per voorstelling afgehandeld hoeft
te worden, maar in zijn geheel direct verstuurd kan worden. Parkgebouw Rijssen kan hierdoor efficiënter werken. ‘Ook de financiële kant was een goede reden om voor Avayo te kiezen. Zij zijn één van de weinige partijen waarbij je geen duur ticketingsysteem hoeft aan
te schaffen, omdat Avayo een prijs per ticket hanteert,’ zegt Tanja Zwiers.

Het hele ticketsysteem werkt vanuit de cloud en is verbonden met de laptops en toegangscontrole van het Parkgebouw Rijssen. Zo kunnen zij de toegangskaarten eenvoudig controleren met hun eigen USB handscanners bij aanvang van de voorstelling.
Voor eenmalige evenementen kunnen ze gebruiken maken van een smartphone app of de mobiele handscanners van Avayo, die altijd beschikbaar zijn voor bruikleen.

‘Wij zijn bij Avayo terechtgekomen omdat een ander bedrijf uit de regio dit als tip gaf. Dit advies willen wij zeker doorgeven aan andere theaters die ticketing software zoeken. De lijntjes zijn kort, Avayo is flexibel en we worden altijd goed geholpen. We zijn heel tevreden.’

Geïnteresseerd?