Beheer van de ticketshop

Wanneer u gebruik maakt van de ticketsoftware van Avayo, profiteert u van een snel en gebruiksvriendelijk systeem. Via het beheersysteem van de ticketshop heeft u overzicht over uw evenementen en kunt u nieuwe evenementen aanmaken en beheren. Het beheersysteem biedt u de volgende mogelijkheden:

Dashboard

Hoeveel tickets heeft u vandaag verkocht en gescand, welke omzet is er de afgelopen periode gerealiseerd en hoe verhoudt deze zich ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar? Op het dashboard vindt u een overzicht van de stand van zaken en van de updates van uw ticketshop.

beheersysteem_dashboard


beheersysteem_evenementenbeheer

Evenementenbeheer

Via de optie Evenementenbeheer maakt u eenvoudig en snel een nieuw evenement aan in uw ticketshop. Hierbij kunt u veel opties zelf instellen. Zo kiest u zelf welke ticketvarianten u wilt verkopen (bijvoorbeeld tickets die op een bepaalde dag of gedurende een bepaalde periode geldig zijn of passe-partouttickets), geeft u aan of er een limiet is aan het aantal plaatsen, of er een zaalplan is en of u servicekosten wilt heffen. Ook beheert u zelf de locaties of zalen waar het evenement plaatsvindt. Wanneer uw evenement een workshop betreft, is het mogelijk om de workshopronden en de daarbij behorende workshops vast te leggen.


Orderbeheer

Via de optie Orderbeheer heeft u inzicht in alle orders. U kunt aan de hand van bijvoorbeeld een ordernummer of barcode een order opzoeken. Vervolgens kunt u de details van de order inzien, de order annuleren, de tickets opnieuw e-mailen of deze downloaden. Ook de orders van voorverkooppunten worden onder Orderbeheer getoond.

beheersysteem_orderbeheer


beheersysteem_promotie

Promotie

De ticketshop biedt twee promotiemogelijkheden, namelijk via een code en via een link. Wanneer u een promotiecode aanmaakt, krijgen klanten die in het bezit zijn van deze code korting op een bepaald product of op alle producten. Met een promotielink kunt u een speciale prijs bepalen voor iedereen die via deze link e-tickets besteld. Zo kunt u een speciale actie voor een bepaalde doelgroep inrichten.


Barcodes in- of export

Om uw verkoopnetwerk uit te breiden, kunt u naast de ticketshop tickets verkopen via externe verkooppunten. Voor de tickets die u via deze verkooppunten verkoopt kunt u eenvoudig barcodes aanmaken en exporteren. Ook het importeren van barcodes van derden behoort tot de mogelijkheden.

beheersysteem_barcodes

beheersysteem_gebruikersbeheer

Gebruikersbeheer

Om meerdere gebruikers toegang te geven tot de ticketshop, is het via Gebruikersbeheer mogelijk om extra gebruikers toe te voegen. U kunt deze gebruikers aanwijzen als beheerder of als helpdeskmedewerker. Beheerders kunnen alle opties bedienen, helpdeskmedewerkers hebben alleen toegang tot het orderbeheer. Via de optie Gebruikers kunt u ook voor de verschillende verkooppunten gebruikers aanmaken en beheren.


Rapportage

Via de optie Rapportage is het mogelijk om verschillende rapportages te maken en te exporten, bijvoorbeeld naar Excel. U kunt hierbij bijvoorbeeld filteren op de kenmerken Jaar, Evenement, Verkooppunt en Maand. Ook is het mogelijk om een specifieke orderrapportage te maken. Hierbij worden de productkosten, transactiekosten en eventuele kortingen los van elkaar getoond.

beheersysteem_rapportage

Online marketing & webanalyse

Klanten kunnen tijdens het bestellen aangeven dat ze op de hoogte willen worden gehouden van uw evenement. Hiermee wordt hun e-mailadres toegevoegd aan een downloadbestand van e-mailadressen. Dit bestand kunt u eenvoudig importeren in uw marketingtool en bijvoorbeeld gebruiken bij mailings.

Ook analysetool Google Analytics wordt ondersteund door de ticketshop van Avayo. Om hier gebruik van te maken voert u uw trackingcode in via de menuoptie Instellingen. Google Analytics omvat ook een e-commercemodule. Hiermee kunt u zien welke omzet er gerealiseerd is, via welke kanalen en wat de verhouding is tussen de advertentiekosten en de opbrengst.

 


« Pakketten Extra voorverkooppunten »