Bestelproces voor klanten

Wie gebruik maakt van onze ticketsoftware, biedt zijn kanten een eenvoudig en gebruiksvriendelijk bestelproces. Omdat onze ticketsoftware volledig wordt geïntegreerd in uw website, heeft uw ticketshop bovendien de look en feel van uw bedrijf. Standaard beschikt onze ticketsoftware over de mogelijkheid om het verkoopproces in verschillende talen (Nederlands, Frans, Engels en Duits) aan te bieden.

Bestelstappen

De stappen die uw klant doorloopt, zijn afhankelijk van de gegevens die u van uw klanten nodig heeft en de mogelijkheden die u biedt. Daarnaast is het mogelijk om per bestelstap zelf extra informatie te weergeven. De meest voorkomende bestelstappen zijn:

Bezoekdatum

Wanneer een evenement op meerdere data plaatsvindt, kan de klant bij deze bestelstap aangeven voor welke datum hij tickets wil aanschaffen.

bestelproces_datum


bestelproces_plaats

Plaatskeuze

Wanneer een evenement gebruik maakt van een zaalplan, kan de klant aangeven zelf stoelen te willen selecteren of het systeem de beste beschikbare stoelen laten selecteren.


Ticketkeuze

Bij deze stap kiest de klant het aantal en soort tickets. Als de klant in het geval van plaatskeuze zelf de stoelen wil selecteren, doet hij dit nu. De klant ziet rechts in beeld gelijk wat de kosten van de tickets en de eventuele servicekosten zullen bedragen.

bestelproces_tickets

bestelproces_gegevens

Klant informatie

Bij deze stap voert de klant zijn persoonsgegevens en eventueel ook adresgegevens in.


Besteloverzicht

De klant krijgt een overzicht te zien van alle ingevoerde gegevens om te controleren en eventueel te corrigeren. Ook kan de klant eventuele promotie- of kortingscodes invoeren.

bestelproces_overzicht

bestelproces_betaalwijze

Betaalwijze

Bij deze stap kiest de klant een van de beschikbare betaalmethodes. Vervolgens verlaat hij kort de ticketshop om door te gaan naar de betaalkoppeling.


Na betalen

Na het betalen keert de klant terug naar de ticketshop, waar hij ziet of de betaaltransactie succesvol is verlopen. Wanneer dit het geval is, ontvangt de klant een e-mail met de aangeschafte e-tickets.

 


Betaalmethodes

Om de e-tickets te betalen kan er standaard gebruik worden gemaakt van de volgende betaalmethodes: iDEAL, Bancontact, Sofort banking en Paypal.

$

Social Media

Indien gewenst kunnen klanten eenvoudig op Facebook of Twitter vermelden dat ze uw evenement gaan bezoeken. Deze gratis promotie voor uw evenement kan de ticketverkoop op positieve wijze beïnvloeden.

tG

E-Tickets

Na het doorlopen van het bestelproces ontvangt de klant een e-mail met de e-tickets. Ieder e-ticket bestaat uit een unieke barcode, die scanbaar is met onze scansoftware. Verder staat op elk e-ticket de evenementnaam, locatie, datum, logo, ordernummer, naam van de klant en optioneel een extra mededeling voor de klant.

ad

 


Beheer van de ticketshop »