Gebruikers

Het systeem kent verschillende soorten gebruikers. Hieronder hebben we ze beknopt beschreven:

De beheerders zijn de “superusers” van het systeem. Zij hebben toegang tot alle functionaliteiten die het systeem kent. De hoofdfunctionaliteiten zijn:

  • Dashboard
  • Evenementen
  • Orders
  • Korting
  • Barcodes
  • Gebruikers
  • Rapportage

De helpdesk gebruikers hebben toegang tot de orders. Ze zijn bedoeld om mensen die telefonisch of per email vragen hebben of een reservering te willen plaatsen te kunnen helpen.

  • Bestelling plaatsen
  • Reservering maken
  • Betaallink mailen
  • Order opzoeken en tickets opnieuw mailen

De balieverkoop gebruikers kunnen worden gezien als (externe) verkooppunten. Deze gebruikers hebben een eigen omgeving in de ticketshop waarmee ze tickets kunnen verkopen voor bijvoorbeeld: externe voorverkoop of deurverkoop. Alle betalingen van de orders worden buiten de ticketshop om geregeld. Alle orders en omzet van een balieverkoop gebruiker worden separaat in de rapportage weergegeven.

De reseller/affiliate gebruiker kan worden ingezet als lead/traffic generator. Via een speciale reseller link stuurt de reseller kopers naar uw ticketshop. Iedere bezoeker die binnen twee weken een bestelling plaatst zal worden toegekend aan de omzet van de betreffende reseller. Per ticket kan er een vergoeding worden ingesteld bij de reseller, waardoor deze realtime in zijn account kan zien op welke vergoeding de reseller nog recht heeft.