Korting

Het ticketsysteem kent een tweetal manieren om korting of prijsreductie te faciliteren. Dit kan via kortingscodes of promolinks.

Via kortingscodes kunt u een korting aan uw bezoekers verstrekken. De code kan een éénmalig te gebruiken unieke code zijn, of een vaker te gebruiken algemene code.

Voor de kortingcodes zijn er vele mogelijkheden tot het geven van korting. Hieronder volgt een overzicht:

Korting per order:

  • Vrijkaarten
  • %/€ korting op de order

Korting per ticket:

  • %/€ korting op 1 ticket
  • %/€ korting op elk ticket
  • %/€ korting op elk 2e ticket
  • %/€ korting op het 2e ticket
  • %/€ korting op elk 4e ticket
  • %/€ korting op elk 10e ticket

Korting per unieke kortingscode:

  • %/€ korting per unieke kortingscode

Een kortingscode kent de volgende eigenschappen:

  • Actief/Inactief
  • Omschrijving
  • Code type: algemene code of meerdere unieke losse codes
  • Code: in geval van een algemene code
  • Korting: welke korting is er van toepassing
  • Startdatum: vanaf wanneer is de kortingcode geldig
  • Einddatum: tot wanneer is de kortingscode geldig
  • Ticket einddatum: alleen toepasbaar voor seizoenstickets

Het is niet mogelijk om verschillende kortingscodes in een bestelling te combineren.

In het geval van meerdere unieke codes geeft u bij het aanmaken aan hoeveel codes u wenst te laten genereren. Nadat de codes zijn aangemaakt kunt u deze downloaden, om bijvoorbeeld te gebruiken in een (e)mail merge.

Promolinks zijn links waarmee het mogelijk is om voor een evenement een speciaal afwijkend prijsplan aan te bieden.

Uw evenement krijgt hiermee een speciale boekingslink, die voor reguliere bezoekers niet zichtbaar is, waarmee afwijkende ticketsoorten (andere omschrijving en/of prijs) kunnen worden verkocht. Dit is handig voor speciale acties die u wellicht via partners zou willen doen.