Orders:

Hier vindt u alle Orders in een overzichtelijke lijst. De orders kunt u eenvoudig filteren op order status. Mocht u een order zoeken, dan kan dit via de zoekfunctie. Via uitgebreid zoeken kunt daarnaast ook nog eens op een specifiek veld of velden zoeken. Met de ‘meer informatie’ knop opent u een order, waarbij gelijk alle order details inzichtelijk worden. Vanuit het order detail scherm kunt u:

  • Tickets mailen: U mailt de orderbevestiging eenvoudig nogmaals naar hetzelfde of een ander emailadres. In de emaillog ziet u vervolgens de afleverstatus van de email.
  • Tickets: U kunt eenvoudig de tickets in uw browser openen om deze snel te downloaden of te printen.
  • Printen via Dymo: Wanneer u een Dymo printer met de juiste software heeft geïnstalleerd zal de software dit herkennen en deze knop tonen. Bij gebruik zullen de tickets op klein (businesscard) formaat worden afgedrukt op uw Dymo labelwriter.
  • Order annuleren: De order zal worden geannuleerd. De tickets worden, indien van toepassing, weer aan de vrije voorraad teruggegeven. Er zal geen geld worden teruggeboekt.
  • Terugbetaling*: U kunt rechtstreeks vanuit de ticketshop geld naar de koper terugboeken zonder gedoe met IBAN nummers en randomreaders.

* Voor klanten met een eigen Pay.nl account is er een terugbetalingsoptie beschikbaar.

  • Informatie wijzigen: Wanneer het voorkomt dat een gast typefouten heeft gemaakt bij het plaatsen van zijn order (bijvoorbeeld in het email- of postadres), dan is het mogelijk om deze gegevens eenvoudig te bewerken.
  • Orders koppelen: Mocht u een additionele boeking krijgen die bij de tafelschikking of voor een ander doel aan een andere order gekoppeld dient te worden, dan kunt u orders eenvoudig koppelen. In de gastenlijst word visueel zichtbaar gemaakt dat een aantal orders bij elkaar horen.
  • Notitie toevoegen: Soms is het nodig om bij een bepaalde order een aantekening te maken. Hier is het mogelijk. De gemaakte notities worden ook in de gastenlijst (export) weer zichtbaar.

Middels de verkoopfunctie kunt u via de backoffice eenvoudig tickets bestellen. Deze functie kan worden gebruikt door beheerders, helpdesk gebruikers en balieverkooppunten. U zult hierbij niet in de betaalkoppeling komen. De betaling dient dus ook op een andere manier (cash, pin, op rekening, gratis) gefaciliteerd te worden. Verdere mogelijkheden van deze functie:

  • Kassa functie: U kunt deze functie gebruiken om uw kassaverkoop te doen. Samen met de optie ‘snelle verkoop’ en een Dymo Labelwriter printer verzorgt u eenvoudig en snel uw kaartverkoop aan de deur.
  • Reservering: Een andere mogelijkheid is om een bestelling als reservering aan te maken. Hierbij worden de plekken al van de vrije voorraad afgehaald. Op een later moment kan eventueel het aantal bestelde tickets nog worden bijgesteld. Uiteindelijk zal een reservering worden omgezet in een definitieve bestelling. Mocht de reservering niet definitief worden gemaakt, dan zal de reservering automatisch vervallen.
  • Betaallink: Ook kan er van een bestelling of reservering een betaallink  worden verzonden. De geadresseerde ontvangt een email met daarin het besteloverzicht en een betaallink. Nadat de betaling via iDEAL is voldaan, ontvangt de boeker automatisch de etickets per email.
  • Kortingscode invoeren: Tijdens het bestellen is er de gelegenheid om kortingscodes te verzilveren zodat kortingen ook via kassaverkoop verwerkt kunnen worden.
  • Eénmalig incasso: Voor sommige doelgroepen is het wenselijk om deze te bedienen met de mogelijkheid van eenmalige incasso. Voor bijvoorbeeld telefonische reserveringen bij een oudere doelgroep kan het betaalproces op deze manier laagdrempelig afgehandeld worden. Deze optie kan op aanvraag worden geactiveerd.

Ingebouwde E-ticket scanner software: Wanneer de USB-handscanner is gekoppeld aan een laptop of Windows tablet kan er ook in het programma gescand worden. Naast onze Windows desktop scansoftware is het dus ook op deze manier mogelijk om met bijvoorbeeld een Apple Macbook tickets te scannen.