Extra voorverkooppunten

Met de ticketshop van Avayo kunt u uw verkoopnetwerk eenvoudig uitbreiden. Handig, want met meer voorverkooppunten kunt u zorgen voor meer verkochte tickets.

Voorverkooppunt toevoegen

Om een voorverkooppunt toe te voegen maakt de beheerder van de ticketshop een nieuwe gebruiker aan. Deze gebruiker krijgt de functie Balieverkoop. Vanaf het voorverkooppunt kan de nieuwe gebruiker vervolgens inloggen op dit account.

Verkoopproces

Voor de verkoop van tickets moet een voorverkooppunt beschikken over een computer met internetaansluiting en een printer. De verkoper doorloopt samen met de klant de bestelstappen. Deze zijn, op de stappen Klantinformatie en Betaalwijze na, hetzelfde als bij online bestellen. De stap Klantinformatie kan indien gewenst worden overgeslagen. De betaling van de tickets verzorgt het voorverkooppunt zelf. De e-tickets worden vervolgens gelijk aangemaakt, geprint en meegegeven aan de klant.

Beheer

De gerealiseerde verkoop wordt per account geregistreerd. Net als in de reguliere ticketshop beschikt een voorverkooppunt over Orderbeheer, met als verschil dat hier alleen de orders van het betreffende voorverkooppunt inzichtelijk zijn. Ook de optie Rapportage is beschikbaar voor het (achteraf) verrekenen van de verkochte tickets. Hierbij wordt alleen de eigen omzet van het voorverkooppunt getoond.

 


« Beheer van de ticketshop Scansoftware »